fredag den 15. april 2011

Stille og rolig..

Dagen i dag startede lidt senere end forventet, fordi vi havde det lidt hårdt med at komme op.

Egentlig havde vi planlagt at sejle ud til frihedsgudinden fra morgenstunden. Men desværre blæste det en smule, og samtidig havde vi begge taget shorts på – Vejret så jo fint ud fra hotel værelset.
Planerne blev ændret, og vi startede i Madame Tussauds, som var utrolig godt – det kan anbefales. Jeg vil ikke beskrive det yderligere – Billederne siger det meste.
Herefter gik vi til Empire state building og skyride. Skyride er en attraktion, hvor man flyver rundt over New York i en simulator. Vi kom ind og fik vores billet, hvorefter vi stillede os i kø – den virkede ikke så lang. Efter 10 min. kom vi om hjørnet og kunne konstaterer at køen fortsat. Nu var den delt op i 3 grupper. For hver gruppe tog det 10 min. inden de var igennem simulatoren. Da vi kom ind af dørene regnede vi selvfølgelig med, at vi skulle ind i simulatoren, men nej. Nu kom vi ind i et meget koldt rum, hvor vi fik præsenteret top 10 attraktioner! Efter dette rum, kom vi ind i et andet rum, hvor vi skulle stå i en cirkel og høre en dame i fjernsynet fortælle om historien bag New York, hvorefter vi igen stod i kø i 10 min. for at komme ind i simulatoren.
Jeg håber ikke i er stået af! Men på dette tidspunkt var jeg langtfra tilfreds med dem. Desuden var selve simulatoren udmærket, men absolut ikke alt den ventetid værd.
Herefter var meningen af vi skulle i Empire state building. Men da vi så køen opgav vi. Den var enorm! Vi tager den en anden dag.

Vi fik os en lille sandwich, hvorefter vi gik i elektronik butik. Der lå stor en et par gader længere nede – Jeg skulle have et par PS3 spil, og Christian skulle have et kabel.
Herefter gik vi til 5th avenue. Min moster, Ina havde skrevet at der skulle være et par rigtig gode butikker, og det må jeg sige ja til. VI startede midt på gaden, og gik mod den dyre ende, hvor der skulle ligge en Apple store. Vi havde shorts på, og føltes os faktisk ikke rigtig velkommen i de forskellige butikker. De fineste af de fineste designer – You name it – havde butiks lokale på denne gader og det var ikke små butikker – der var gerne 3 etager. Vi vil komme tilbage i fint tøj, og så skal vi nok vise hvem der bestemmer.
Desuden stod vi lige pludselig foran den katolske kirke – Kæmpe stor. Vi gik ind og tændte et lys, men pludselig lukkede alle dørene, heldigvis fandt vi en smutvej ud, inden gudstjenesten gik i gang.
I det hele taget var kvarteret noget for sig selv. Kvarteret grænsede op til Central park, og hotellerne som lå på gaden ud til, så ikke helt billige ud. Vi var hjemme kl. 8 om aftenen.

Alt i alt en stille og rolig dag, hvor vi har lavet hvad vi har haft lyst til – Og samtidig lært New York meget bedre at kende. I morgen står den på Outlet center hele dagen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar