torsdag den 14. april 2011

Second day in New York

Da kl. var blevet 11 havde Christian og jeg købt 7 dags metrokort og fået udleveret New York pass. Vi ventede egentlig kun på Rikke. Jeg havde inden rejsen skrevet med Rikke, og aftalt at vi skulle mødes i dag.

Vi startede med Museum of Modern Art, da det var noget som Rikke ikke havde set endnu. En lille gåtur, hvor vi bl.a. lærte hvordan gaderne hænger sammen herover – meget lærerigt! - Efter at have gået et par gader forkert fandt vi det 
På Museum of Modern Art, var der en masse skrammel. Men der var bestemt også en masse spændende billeder – bl.a. med Picasa, og nogle violiner som til tider var svære at finde på billederne. Som I kan se på billederne var der lidt af hvert.
Herefter var vi godt sultne. Vi fandt en restaurant på vejen, hvor der var buffet to go. Maden tog vi med til Times Square, hvor vi nød den ude i det gode vejr – 20 grader, skyfrit!
Vi blev enige om at gå til Central park, nu hvor vejret var herligt. Fedt, fedt, fedt. Vi fik os en lille sodavandsis, mens vi så baseball og nød solen. Dernæst gik vi til H.C. Andersen’s statue – Nu hvor han er dansk.

Det var efterhånden blevet tid til aftensmad, og vi bestemte os på at gå på Hard Rock Cafe – En meget berømt restaurant. Maden og omgivelser var fantastiske og desuden var den kæmpe stor – Vi lærte bl.a. af kloge Rikke ;), at tjenerne ikke tjener mere end 2-5 Dollar i timen – Resten er drikkepengene. På kvitteringen havde de også tilladt sig at skrive, at de forventer 18-20 % i drikkepengene – Jeg fik helt ondt af dem, og gav dem alle mine 1 Dollar sedler – selvom der manglede salt og en kniv på bordet.
Rikke kendte en god is butik – Cold Stone. Her vælger man isen, hvorefter de mixer den med tilbehør man selv har valgt. Jeg fik selv lavet en rigtig god én, desværre var jeg godt mæt – meeen, det har da ikke stoppet mig før. Vi nød isen på trappen på Times Square. Efter en times tid på trappen kiggede vi i et par butikker og fulgte Rikke til toget, hvorefter vi tog metroen hjem.
Sammenlagt en rigtig god dag, med dejligt selskab af Rikke.
I morgen står den på Sejl tur til frihedsgudinden, Empire state building og Skyride.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar